måndag 24 augusti 2009

Lördagsutflykt med kompis Karin






Oh vilken härlig lördag
Karin och jag haft!!
På fm åkte vi först till Artur o Gerda och härligt mysiga AnneLie. Där hittade Karin ett glasfat på fot som hon blev såå förtjust i och jag köpte pressglasskålar och de ljuvliga skålarna o fatet i vitt (ska visa sen vad jag gjort med dem).
Därifrån körde vi till Valbo och Damernas Diversehandel.
2 par mammelucker och ett fint nattlinne fick följa med mej hem därifrån.Bara några 100 meter därifrån hittade vi en loppis, lite roligt blev med därifrån också...visar när jag fixat till det lite...
Hos Madame Nyberg fann Karin det hon letat efter, en fin pläd och 2 kuddar "i hennes färger"(på bilden undersöker och godkänner hennes missar köpet!!). Jag köpte de 4 glasaskarna som jag nu förvarar små ting i, såå otroligt söta! Såg dem första gången på Mormor Elsies blogg o visste på en gång att de skulle jag ha användning för...sen blev det ju Yankee Candles "Cotton Clean" förstås, den doften har jag blivit beroende av!
Nu var vi ordentligt hungriga, men först måste vi bara göra ett besök hos Tant Elwira. Oh, hon har så mysigt i sin butik. Där hittade jag ett vitt överkast jag ville ha men tyvärr va det slut till dubbelsäng..men hon skulle få in det igen och då gör vi en ny tur(inte så dumt!!)
Vi avslutade vår tur med en god sen, sen lunch i stan.. tillbaka hem övningskörde min goa Emma oss och det gick ju som smort!!(Förlåt om jag försökte bromsa ibland, hihi)
Denna härliga lördag avslutade vi med kräftkalas med våra familjer...mums, mysigt, kul o jättegott, jag kallar det kvalitetslördag, speciellt som min hand börjar återhämta sig o fungera ganska bra efter sprutan i tumleden jag fick i torsdags. Jag säger bara, "efter regn kommer solsken"
Ha det riktigt gott nu
Kram
Ewa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar